???? ?? ????

???? ?? ????? ??????

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 11410
کل یادداشتها ها : 17
خبر مایه


...



روزنامه نیویورک تایمز 13 آگوست 2012 (23 مرداد) در مقاله‌ای به سیاست‌های مقامات رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و نوشت:...

گروه ترجمه - روزنامه نیویورک تایمز 13 آگوست 2012 (23 مرداد) در مقاله‌ای به سیاست‌های مقامات رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و نوشت: افزایش خبرهای مربوط به نزدیک شدن اسرائیل به حمله نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران در حالی صورت گرفته که معاون نخست‌وزیر اسرائیل نیز روز یکشنبه از جامعه بین‌الملل خواست اعلام کند تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف غنی‌سازی اورانیوم در ایران متوقف شود. «دنی آیلون»، یکی از مقامات اسرائیل با اشاره به گفت‌و‌گوهای ایران با گروه 1+5 به رادیو اسرائیل گفت: این کشورها باید امروز اعلام کنند که گفت‌و‌گوها شکست خورده است. پس از اعلام چنین موضوعی، در صورتی که ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف نکند، مشخص خواهد بود که تمام گزینه‌ها نه‌تنها برای اسرائیل بلکه برای آمریکا و ناتو روی میز خواهد بود.

در ادامه مقاله آمده است: آقای آیلون در پاسخ به این پرسش که چه مدت برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای باید به ایران زمان داده شود، گفت: «چند هفته و نه بیشتر.» این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که گفته شده آقای نتانیاهو پاییز امسال برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران تصمیم یک‌جانبه خواهد گرفت. بسیاری از تحلیل‌گران اسرائیل نیز پیش‌بینی می‌کنند که باوجود مخالفت دولت اوباما و بسیاری از مقامات نظامی و امنیتی اسرائیل، در نهایت اسرائیل چنین اقدامی صورت خواهد داد. مقالات منتشره در اسرائیل به بررسی میزان آمادگی جبهه داخلی نیز پرداختند که در آن کارشناسان واکنش ایران و نیز متحدان آن یعنی حزب‌الله و حماس را بررسی کردند. آقای نتانیاهو و وزرای ارشد او هفته‌ها اعلام کرده‌اند که باوجود آسیب‌رسانی تحریم‌ها به اقتصاد ایران، این اقدام سبب تأثیرگذاری بر برنامه هسته‌ای ایران نشده است. این در حالی است که رهبران ایران بر غیرنظامی بودن برنامه هسته‌ای کشورشان پافشاری می‌کنند.

در پایان مقاله آمده است: روز یکشنبه، «سیلوان شالوم»، معاون نخست‌وزیر اسرائیل از آمریکا خواست تا تحریم‌های گسترده و فراگیرتری علیه رژیم ایران صورت دهد تا حتی موجب سرنگونی آن شود یا سبب شود رهبران آن تصمیم به توقف برنامه هسته‌ای بگیرند. آمیزه‌ای از گفته‌های شالوم و آیالون درست دو روز پس از درخواست نتانیاهو از بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، صورت می‌گیرد که از وی خواسته بود برای شرکت در کنفرانس جنبش عدم تعهد به ایران سفر نکند. 

تحلیل‌: برگزاری نشست جنبش عدم تعهد در ایران طی دو هفته آینده ضربه بسیار سنگینی به تلاش‌های تبلیغاتی استکبار و صهیونیسم است که در پی منزوی نشان دادن ایران هستند. برگزاری این نشست در تهران برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آنقدر ناگوار است که وقیحانه از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد تا در این نشست بسیار مهم بین‌المللی شرکت نکند. موضوع حمله به مراکز هسته‌ای ایران که چند روزی است صهیونیست‌ها مطرح کرده‌اند، بیشتر برای تحت‌الشعاع قرار دادن اخبار و پیامدهای مهم این نشست است که به‌نظر می‌رسد در روزهای آتی نیز ادامه پیدا کند.


      روز قدس...




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ